Jedno

5 komentara (+dodajte svoj?)

  1. Mrvica
    sep 20, 2011 @ 08:20:07

    Razmišljam još od sinoć o ovom tvom kolažu. Dođe mi kao ono – držimo se čvrsto i hvatamo ritam, a to što se ne vidimo međusobno nema veze, možda je tako bolje. Sve je savršeno kad ne vidiš i ne želiš da vidiš nesavršenstvo. A šta ćemo kad naiđemo na prepreku?
    Padamo brale, zagarantovano! 😦
    Jedan genijalni umetnik reče – „Sloboda je svest o skladu nesklada nesavršenih ljudi“ (B. Štulić) , i ja se potpuno slažem sa njim.
    Nadam se da ti nisam upropastila koncepciju kolaža svojim utiskom 🙂

    Odgovor

    • Plava Baklava
      sep 20, 2011 @ 09:39:12

      Ne, naravno da mi nisi ništa upropastila svojim komentarom :-). Moje vidjenje kolaža je samo jedno od mogućih i super je kad neko odluči da iznese svoje. I u redu je da budu različita, jer su u skladu s našim subjektivnim doživljajem :-).

      Ono što je mene vodilo je ideja, osećaj, saznanje (nazovi to kako hoćeš) da smo jedno. Ne dva dela jednog bića nego prosto JEDNO. Način života koji smo sebi nametnuli sa svim civilizacijskim blagodetima doveo nas je u stanje velike neravnoteže u kom smo zaboravili tu jednostavnu istinu, izgubili je i tonemo sve dublje, sve više smo suprotstavljene strane, a sve prazniji jer se, u stvari, borimo protiv samih sebe i svi smo gubitnici. Trebalo bi da usmerimo snage radije u vraćanje tom iskonskom jedinstvu. Ključ tajne postoji u nama, ne negde mimo nas. I s traženjem puta treba da krenemo od sebe samih , dakle da usmerimo pogled unutra. Ono što nas okružuje je iluzija, kulisa u kojoj živimo. Odvajanjem od nje´, negledanjem u nju, približavamo se suštini, spoznajemo stvarnost. Nismo mi u svetu, svet je u nama :-).

      Prepreke na putu? Kad prestanemo da gledamo ovim varljivim pogledom, videćemo intuitivno. Oslanjajući se na intuiciju koračaćemo daleko sigurnije i ispravnije, jer naš pogled nam servira zavaravajuće laži i iluzije, kojima se hrani ego, ne duša. Samim tim i naše proživljavanje svega biće intenzivnije, sveobuhvatnije. Savršenstvo ne moramo da vidimo, jer savršenstvo je tu: svako od nas je savršen baš takav kakav je. Naučila nas je civilizacija da stalno zadovoljenja svih potreba tražimo van sebe, u drugima i u nečemu što nismo mi. To je osnovna greška i kamen temeljac medjuljudskog otudjenja, i doživljaja i same ljubavi kao patnje a ne kao radosti.

      Itd…..itd….. 🙂

      Eto, to bi bio delić mog vidjenja i mog doživljaja :-). A svima samo mogu da nam poželim da dostignemo tačku kad postajemo JEDNO :-). Tebi od sveg srca hvala na mišljenju i opisanom doživljaju, ulepšala si mi dan, obradovala me baš :-). Piši kad god poželiš da nešto kažeš, to mi je divan dar 🙂

      Odgovor

  2. Mrvica
    sep 20, 2011 @ 18:12:05

    Zadovoljstvo mi je što sam ti ulepšala dan 🙂
    Pretpostavila sam u startu da je poenta kolaža nešto sasvim drugačije od mog utiska, zato sam ti se unapred izvinila. Iskustvo mi je pokazalo da posmatram stvari iz skroz levog, ali meni svojstvenog i dragog, ugla. Ima nas raznih, što je u neku ruku i dobro, sve dok ne postanemo predmet stalnog kritikovanja. Pozdrav za tebe 😉

    Odgovor

    • Plava Baklava
      sep 21, 2011 @ 06:50:06

      Mrvice, ni jedan od kolaža nema fiksnu poentu. Ima značenje za mene, duboko, moje, jer svaki od njih je neki moj intenzivni emocionalni doživljaj. Ali, to je tako za mene, ne i za ostatak sveta, jer svoj život živim ja, ne žive ga svi ostali sa mnom. Volim da čujem od ljudi njihov stav, zato što njegovo postojanje znači da moji kolaži progovaraju prema njima i pokreću u njima emocije. Koje – to je individualno, zavisi od nekog ličnog životnog iskustva, emocionalnog stanja, životnih stavova i baš zato i jeste ne samo zanimljivo nego i inspirativno, zato što i meni otvara neke druge perspektive :-).

      Dobro je da u životu gledaš stvari iz „levog ugla“ , jer to znači da si svoja, da se ne rukovodiš stampedom stada. Ako se nadješ tako u manjini, to još uvek ne znači da nisi u pravu. Za sebe svakako jesi, a to je najvažnije. Lični doživljaj. Stalni kritičari nemaju snage da se suoče sa sobom i reše sebe na istinski način. To onda kompenzuju kritikovanjem drugih. Ali, to je onda očigledno njihov problem, ne tvoj, ma šta oni govorili :-).

      Srećno, draga školjkice, na putu na kom nećeš gubiti sebe, na kom ćeš biti i ostati svoja :-). I svrati opet na čašicu razgovora :-).

      Odgovor

  3. Mrvica
    sep 22, 2011 @ 17:59:33

    Hvala ti, divna si 🙂
    Kad me opet pukne neki tvoj kolaž, eto mene 😉

    Odgovor

Ostavite odgovor

