Utkivanje

2 komentara (+dodajte svoj?)

  1. tatjanamb
    jan 30, 2012 @ 15:13:00

    Na tvojim kolazima mi se, najcesce svidja razigranost boja, predmeta koje postavis. Ne mogu uvek da povezem naslov sa onim sto gledam, poruke mi nisu najjasnije, ali se ni ne trudim da analiziram jer mislim da to nije poenta. Imas svoj nacin vidjenja onoga sto radis, a meni je zadovoljstvo kad god pronadjem ono nesto u tvojim radovima (kao i u ovom) sto mi se dopadne :OK:.

    Odgovor

  2. Plava Baklava
    jan 31, 2012 @ 03:07:03

    Pa, pre svega, drago mi je da ti se moji radovi dopadaju i da izazivaju nekakvu reakciju. Što se tiče analize – to je na volji i želji posmatrača. Ko poželi da analizira pa još i da tu analizu podeli sa mnom – dobrodošao je. Ne moramo imati isti doživljaj iako osnovna emocija potiče od mene, ali sjajno je (i meni u svemu tome najvažnije) ako izazove interakciju i nevažno ako priča rodjena iz toga bude sasvim drugačija od moje.

    Razlikujemo se utoliko što ja volim da ulazim u dubinu osećaja koje posmatrano u meni budi, da osetim energiju dela koja struji ka meni i reagujem na nju emocijom. Elementi nekog dela (govorim sad uopšteno) uvek nose svoju simboliku, a mi čitamo i dešifrujemo te poruke na racionalnijem ili intuitivnijem nivou, svako prema sebi.

    Simbolika konkretno ovog kolaža za mene je bila u preplitanju svega u životu, u spajanju naizgled nespojivog. Smenjuju se i prožmaju svetlost i tama, utkivaju jedno u drugo dan i noć, gruba kora drveta prožima se s mekim materijalom, topla ruka i baršunasta koža u drvo urastu, kao što su ljubav, nežnost i toplina sastavni deo života koji zna dobro da nam izore i izrapavi dušu. Lampe simbolizuju svetlost čiji tračak uvek postoji, nazire se i u najvećoj tami, samo je naše oko u teškim trenucima slepo za nju. Njihov položaj simbolizuje i kazaljke sata, vremena koje neumitno teče, bili mi srećni ili tužni. I sve se prožima, utkiva jedno u drugo, kao krpica cvetnog platna u već izatkano.

    A život je kao pena ili šlag (osnova za lampe), kroz koju u vremenu i smeni svetlosti i tame klizimo. I seckamo svakog časa nove komadiće, koje ćemo utkati u svoje platno, nazivano i „naše biografije“ :-). Srebrni lanac su naša ograničenja, koja prihvatamo tokom života. Zašto lebdi? Zato što ta ograničenja nisu čvrsta. Mi ih postavljamo, pozicioniramo, odlučujemo odakle dokle će ići, i hoćemo li ih u nekom času zaobići, preskočiti ili pokidati. Nisu loša, daju nam osećaj sigurnosti koji svi tražimo a slabo nalazimo, zato što sigurnost kao takva pojava za kojom čeznemo ne postoji. Da je ima, život bi se zaustavio, prestao bi razvitak, a to je nemoguće. Život je dinamičan proces, kako sveta u globalu tako i svakog pojedinca. Mi se iz časa u čas menjamo i rezultat svega toga je da sigurnosti nema, te treba da prestanemo da se bojimo promena i da trošimo snagu na pokušaje da neko trenutno stanje zakonzerviramo.

    Eto, to je moje vidjenje stvari. I vrlo rado ću uvek prihvatiti da čujem, osetim, doživim i perspektivu posmatrača, zato što me to uvek obogati, otvori često neke nove dimenzije ne samo mog pogleda na ono što stvorim, nego, pre svega, na izvor iz kog svi crpimo inspiraciju za bilo koju vrstu stvaralaštva (ja i kuvanje ubrajam u stvaralaštvo, posebno ako se radi s dušom). Sva dela koja nastanu su mostovi koji povezuju ljudske duše nemuštim jezikom. Atakuju na naša čula i predaju im signal koji duša dešifruje :-).

    Pošto sam na svom blogu, mogla sam sebi da dozvolim ovu opširnost, ne zameri :-). Drago mi je što mi navraćaš i komentarišeš. Što se mene tiče, ako poželiš dobrodošla si i da analiziraš, jer mi zaista znači u životu kad mogu da prepoznam kakvu je poruku drugo biće primilo i kakve procese je to što radim u njemu pokrenulo.

    Odgovor

Ostavite odgovor

